Feneketlen Lednice - Bezodna Ladnica

Mélység: - 68 m

GPS: 48° 30,9878´ N; 20° 29,0512´ E

Miután a határt szabályosan átléptük Aggteleknél, Pelsőc elõtt a leágazásnál elkanyarodunk Silicka Brezova felé. A falu túlsó végénél találjuk az első irányadó táblát, melynél jobbra kanyarodunk és a piros csík jelzésû turistautat követjük. Átmegyünk a nagyfeszültségû villanyvezeték alatt, és igen közel érünk az erdőhöz. Itt balra lekanyarodva és 250 - 300 m-t megtéve juthatunk a Milada - barlanghoz, amelyet meg is tekinthetünk, ha kaptunk engedélyt és kulcsot a szlovák természetvédelmi hatóságoktól (persze ebben ne is reménykedj!). Ez a barlang a hazai Vass Imre - barlang "kezdete", állítólag nagyon szép. Itt található az Apró-akna nevû barlang is, melyet a favágók szerint ugyanennek a természetvédelmi hivatalnak a hozzájárulásával hosszú ideig dögkútnak használtak. A turistaútra visszatérve 300 m után elérjük a jobbról bejövő kék csík és sárga csík turistajelzéseket és a következő irányadó táblát, ennek azonban inkább ne higgyünk, ugyanis "szerinte" ott van a keresett barlang. Pedig a barlangunkat a piros jelzésen továbbhaladva találjuk meg. A táblától 200-re egy balra a kilátóhoz vezető útra kell elkanyarodni, majd az elágazótól 50 m-re egy jobbra tartó ösvényre kell letérnünk. Ezen haladva 200 m után nekiállhatunk keresni a barlang tekintélyes méretû bejáratát (valahol jobbra van ..). Azért ha halljuk, hogy favágók mûködnek a területen, akkor célszerû a hosszas keresés elkerülése miatt a segítségüket kérni.

Beszerelés: El lehet mondani, nem nagy munka. Egy Y alakú fát találunk a bejárat legmagasabb pontján, a környéken a sziklába fúrva pedig nitteket. A fától továbbereszkedve 3 m után eN + csN , majd 10 m után 2db eN (a felsõ nittõl folyamatosan ingázva!). Itt balra valami fix kötelek vannak elhelyezve, érdemes lehet megnézni. Ott mi még nem voltunk, ugyanis egy kicsit pszichés ... Innen már az akna aljáig ereszkedhetünk, ahol nem kevés csontot szedhetnénk össze, ha akarnánk. Az akna aljából a legmélyebb ponton találjuk a továbbvezető folyosócskát, ami először egy kis termet keresztez, majd egy a Szilicei - jegesbarlanghoz hasonló patakocskához érünk, amit addig követünk ameddig lehet (nem olyan sokáig). Mindannyiunknak az volt a véleménye, hogy ez a barlang az egyik legjobb, amit itt felkerestünk. Igazán nem nehéz - mitõl lenne az - de ugyanakkor van benne minden, ami csak kell: nagy akna, cseppkő, patak (Kucsera Márton).